آیا ازدحام یا شلوغی انبار شما را از گرفتن موقعیت پیشرو در صنعت باز می دارد؟

‍‍مشکل شلوغی انبار

یک انبار موفق با حرکت استراتژیک و بدون وقفه کالاها، افراد و تجهیزات انرژی می گیرد. هر چیزی که نیاز به جابجایی دارد به شیوه ای کارآمد و به موقع حرکت می کند. این یک عملکرد صاف با سطوح بالایی از کارایی ایجاد می کند. با این حال، ازدحام انبارها می تواند به زودی این امر را متوقف کند. از انبار مدرنیستی انتظارات زیادی وجود دارد. کار برای برآورده کردن تقاضاهای بالا در حالی که با سرعت بسیار بیشتری کار می کند تا از بازی جلوتر بمانید، با افزایش سطح موجودی و نیروی کار در حال گسترش، وظیفه حفظ شلوغی انبار بسیار چالش برانگیزتر می شود، به ویژه زمانی که ظرفیت اشغال انبار به 85 درصد انبار به انبار برسد.

شلوغی انبار چیست؟

صطلاح “ازدحام انبار” برای توصیف توقف غیرعادی حرکت طبیعی انبار استفاده می شود. مناطق تسهیلات بدون حرکت و شلوغ می شوند زیرا واحدهای مسافرتی وارد یک وضعیت تنگنا می شوند که در ابتدا باعث کاهش قابل توجه و سپس توقف کامل حرکت می شود. این منجر به تجمع واحدهای ثابت می شود که قادر به حرکت آزاد نیستند و این وضعیتی است که می تواند برای مدتی طولانی ادامه یابد. وظیفه کاهش ازدحام در منطقه اصلی شروع می شود، بنابراین ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا واحدهای پشتیبانی شده بتوانند به جلو حرکت کنند.

عواقب شلوغی انبار

اثرات ازدحام انبار به حدی گسترده است که دامنه ضربه بسیار فراتر از چهار دیوار فیزیکی تأسیسات است. این به این دلیل است که ازدحام باعث کاهش سرعت فعالیت‌ها در زنجیره تامین می‌شود که در نهایت منجر به برآورده نشدن انتظارات مشتری می‌شود. هنگامی که عملکرد مانع می شود، سودآوری نیز متوقف می شود و اگر این کافی نباشد، فرصت جدیدی را برای رقابت صنعت ایجاد می کند و پیامدهای ازدحام انبار را بسیار شدید می کند.

نشانه های ازدحام در انبار شما

اگر عملیات شما از ازدحام انبار رنج می برد، تعدادی علائم هشدار دهنده وجود دارد که عبارتند از:

مناطق خاصی تحت تأثیر فعالیت بیش از حد قرار می گیرند

جایی که ازدحام وجود دارد، اغلب در یک منطقه محدود فعالیت بیش از حد افزایش می یابد. چیدن و پر کردن سهام به طور همزمان نمونه خوبی از این موضوع است. سلام، انتخاب حجم و بارگذاری در یک فضا می تواند فرآیندهای فردی را به طور قابل توجهی به تاخیر بیندازد. توقف و شروع زیادی وجود دارد و انتظار زیادی در اطراف وجود دارد، زیرا هر فرآیند سعی می کند در یک منطقه محدود در اطراف دیگری کار کند.

ترافیک مکرر

احتمالاً به دلیل اینکه چندین وسیله نقلیه و مردم اغلب به طور همزمان به سمت یک مکان حرکت می کنند، متوجه صف های مکرر خواهید شد. حجم بالای ترافیک مکرر اغلب نتیجه ازدحام در جاهای دیگر انبار است و این بخشی از اثر امواج را تشکیل می دهد.

کاهش سطح رضایت مشتری

وقتی نوبت به انجام سفارش می رسد، ازدحام باعث تاخیر و سردرگمی می شود، بنابراین اگر شاهد افزایش بازده، کاهش سفارشات یا افزایش بازخورد منفی هستید، ازدحام می تواند در قلب شما باشد. از مشکل

افزایش هزینه های نیروی کار با بهره وری کمتر

آیا عملیات شما از نیروی کار اضافی و موقت استفاده می کند اما بهره وری پایین باقی می ماند؟ این ممکن است به این دلیل باشد که مشکل به جای افزایش حجم کار، عدم حرکت است. در حالی که ممکن است انجام آن کاری منطقی به نظر برسد، افزودن کارگران بیشتری به جمعیتی که همگی در تلاش برای رسیدن به یک هدف و در یک زمان هستند، تنها به ازدحام می‌افزاید.

 

آیا ازدحام یا شلوغی انبار شما را از گرفتن موقعیت پیشرو در صنعت باز می دارد؟

 

چگونه شلوغی بر مناطق خاص انبار تأثیر می گذارد

هر جا که ازدحام در انبار ایجاد شود، زمان زیادی طول نمی کشد تا مناطق دیگر ایجاد شوند. ازدحام به سرعت در سراسر تأسیسات گسترش می یابد و بر پنج منطقه حیاتی عملیات تأثیر می گذارد:

کالاهای دریافتی

نقطه شروع سفر موجودی، در صورتی که منطقه دریافتی کالا شلوغ شود. اثرات در بقیه عملیات موج می زند. اینجاست که اسناد موجودی، شمارش و بازرسی ها در معرض خطر ضبط نادرست هستند و فروش از دست رفته قیمت نهایی است. ناتوانی در ثبت اطلاعات دقیق موجودی می‌تواند منجر به اطلاعات نادرست مشتریان شود که احتمالاً به جای دیگری نگاه می‌کنند، سفارش‌ها را لغو می‌کنند یا برمی‌گردانند.

ذخیره سازی

محل نگهداری موجودی در فاصله زمانی بین ورود و خروج از تاسیسات، محل ذخیره سازی است. در حالی که بزرگترین بخش تسهیلات است، در صورت افزایش حجم موجودی به میانگین ظرفیت، منطقه ممکن است دچار شلوغی شود. متوجه خواهید شد که انبارهای جدیدتر جایی برای رفتن ندارند و تلاش برای یافتن فضای ذخیره سازی مناسب کار طاقت فرسا و وقت گیر خواهد بود و باعث ایجاد یک منطقه شلوغ، سازماندهی نشده و کند حرکت می شود.

چیدن

فرآیند برداشت بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند انجام سفارش است، بنابراین ازدحام در این منطقه از انبار می تواند واقعاً آسیب زا باشد. در حالی که انتخاب کنندگان برای رسیدن به اقلام مورد نیاز تلاش می کنند، روند سفارش به بهای نارضایتی مشتری به تعویق می افتد.

بسته بندی

یک محیط بسته بندی سفارشات شلوغ و پر هرج و مرج می تواند مملو از حواس پرتی باشد و برای کار کردن احساس ناراحتی کند. شلوغی در اینجا پاسخی است به تاخیرهای غیرضروری در مراحل اولیه که باعث دیر رسیدن و انبوه موجودی انتخاب شده به جای رسیدن آن می شود. جریان ثابت. این می تواند منجر به اشتباهاتی در هنگام بسته بندی یک سفارش خاص برای مشتری شود که ممکن است در نهایت موارد نادرست یا گم شده را دریافت کند. فرآیند بسته بندی نیاز به فضا و زمان کافی برای تکمیل کار در دست دارد، چیزی که یک محیط شلوغ نمی تواند فراهم کند.

حمل و نقل

این مرحله نهایی فرآیند عملیاتی است، با این حال ادامه تأخیرها در طول فرآیند عملیاتی می تواند منجر به یک منطقه حمل و نقل تحت فشار شود. این منطقه ممکن است در عرض چند ساعت از صاف، ساکت و آرام به شلوغ، شلوغ و آشفته تبدیل شود زیرا عواقب ازدحام در بقیه انبارها به منطقه حمل و نقل انباشته می شود. فضا را می توان به سرعت پر کرد و موجودی را به هم ریخت زیرا منتظر خروج از ساختمان است که فرآیند حمل و نقل را پیچیده تر و وقت گیر می کند.

مطالب مرتبط:

معرفی انواع قفسه های صنعتی برای ذخیره سازی فشرده در چیدمان انبار

تعریف انبارداری، اهمیت آن و فرآیند انبارداری

چگونه عملکرد انبار خود را ارزیابی نماییم؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید