ارائه راه حل های مناسب برای ازدحام انبار

بهترین راه حل برای ازدحام انبار

یک انبار موفق با حرکت استراتژیک و بدون وقفه کالاها، افراد و تجهیزات انرژی می گیرد. هر چیزی که نیاز به جابجایی دارد به شیوه ای کارآمد و به موقع حرکت می کند. این یک عملکرد صاف با سطوح بالایی از کارایی ایجاد می کند. با این حال، ازدحام انبارها می تواند به زودی این امر را متوقف کند. از انبار مدرنیستی انتظارات زیادی وجود دارد. کار برای برآورده کردن تقاضاهای بالا در حالی که با سرعت بسیار بیشتری کار می کند تا از بازی جلوتر بمانید، با افزایش سطح موجودی و نیروی کار در حال گسترش، وظیفه حفظ شلوغی انبار بسیار چالش برانگیزتر می شود، به ویژه زمانی که ظرفیت اشغال انبار به 85 درصد انبار به انبار برسد.

بهبود کنترل موجودی

از نقطه دریافت کالا تا حمل و نقل، موجودی باید به طور مناسب مستند شده و ردیابی شود. این امر از انباشت غیرضروری موجودی که باعث ازدحام می شود، جلوگیری می کند، در حالی که در دسترس بودن را بهبود می بخشد که به برآورده کردن انتظارات مشتری کمک می کند.

گنجاندن کمک چرخش سهام

چرخش سهام برای بسیاری از عملیات، به ویژه آنهایی که کالاهای مصرفی فاسد شدنی را مدیریت می کنند، یک الزام مطلق است. با این حال وظیفه بررسی تاریخ ها به صورت دستی می تواند روند برداشت را به تاخیر بیاندازد و منطقه را شلوغ کند. انواع مختلفی از سیستم‌های ذخیره‌سازی در دسترس هستند که بر اساس روش First-in First-out (FIFO) عمل می‌کنند، به این معنی که موجودی به ترتیب تاریخ ذخیره و انتخاب می‌شود بدون اینکه نیازی به یافتن دستی نزدیک‌ترین محصولات ماندگاری باشد. هنگام استفاده از این سیستم ها، فعالیت های چیدن و دوباره پر کردن در طرف های مخالف سازه انجام می شود که در صورت انجام هر دو فعالیت به طور همزمان، خطر تراکم را از بین می برد. بدون نیاز به گشت و گذار برای بررسی تاریخ ها در حین بارگیری و چیدن انبار، اشغال منطقه هنگام تکمیل این کارها نسبتاً سریع است و این به جلوگیری از تجمع فعالیت کمک می کند. سیستم‌هایی که بر روی روش FIFO کار می‌کنند شامل قفسه‌بندی زنده پالت، سیستم قفسه‌بندی شاتل، سیستم قفسه‌بندی درایو و سیستم قفسه‌بندی زنده کارتن است. همه سیستم ها یک فرآیند بارگیری و برداشت ساده و یک عملیات کلی ساده را اجرا می کنند.

استفاده از فضا را به حداکثر برسانید

با استفاده عاقلانه از فضایی که در اختیار دارید می توانید بزرگترین عامل ازدحام انبار را از بین ببرید. فضای محدود می تواند بزرگترین مانع در مواجهه با افزایش حجم موجودی، فعالیت تجاری و نیروی کار باشد. هر اینچ از فضای شما از کف تا سقف، از دیوار به دیوار، در صورت استفاده بهینه، می تواند ارزش عملیات شما را به ارمغان بیاورد. حتی اگر به نظر می رسد که فرصتی برای رشد مداوم وجود ندارد، سعی کنید به بالا نگاه کنید! وقتی این کار را می کنید آیا به هوای تازه و سقف دوردست ساختمان خود خیره می شوید؟ اگر چنین هستید، در واقع می توانید به یک فضای کاملا کاربردی خیره شوید، فقط باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید! آیا می دانستید که سقف هر چقدر هم که بلند باشد، سیستم های ذخیره سازی می توانند به همان اندازه بالا بروند! به عنوان مثال سیستم قفسه بندی VNA را در نظر بگیرید.

 

ارائه راه حل های مناسب برای ازدحام انبار

 

این سازه از قفسه هایی به بلندی سقف تشکیل شده است در حالی که در مقایسه با پیکربندی استاندارد قفسه بندی راهروی عریض، بسیار نزدیک به هم قرار دارند. با ترکیبی از راهروهای باریکتر و قفسه های بلندتر، ظرفیت ذخیره سازی فوراً افزایش می یابد و به میزان قابل توجهی نیز افزایش می یابد! راه دیگری برای تبدیل هوای تازه بالای سر به یک منطقه مفید و مولد می‌تواند نصب طبقه نیم طبقه انبار باشد که سطح کف را بالاتر از طبقه همکف ایجاد می‌کند. این فضای جدید می تواند برای قرار دادن فضاهای ذخیره سازی یا تولید اضافی یا حتی یک منطقه اداری برای حمایت از تیم اداری در حال رشد شما استفاده شود.

چه می شود اگر فضای قد خیلی خوب نباشد؟ خوب، می‌توانید پیکربندی ذخیره‌سازی فشرده‌تری را با ادغام خطوط عمیق به جای راهرو بین هر ردیف قفسه در نظر بگیرید. تعدادی از انواع قفسه پالت وجود دارد که این راه حل را ارائه می دهند که برخی از آنها با روش FIFO همانطور که قبلا ذکر شد و برخی دیگر با روش First-in First-out (FILO) عمل می کنند. از آنجایی که نیازی به بارگیری و برداشت مجزا نیست، سیستمی که به روش FILO عمل می کند کمی متراکم تر است. اینها شامل سیستم قفسه بندی فشاری یا سیستم قفسه بندی درایو است.

از نمایش علائم مناسب اطمینان حاصل کنید

از این علائم می توان برای جلوگیری از اشغال اقلام و افراد در مناطق نامناسب و اشغال فضای غیر ضروری و ازدحام انبار استفاده کرد. در عوض آنها با استفاده از تابلوهای واضح و خوانا به مناطق اختصاصی خود هدایت می شوند و این به جلوگیری از شلوغی و شلوغ شدن کالاها، افراد و ادارات کمک می کند.

با موجودی بیشتر از آنچه که سازه‌های شما برای آن طراحی شده‌اند، می‌توان به راحتی سعی کرد تا جایی که ممکن است در ساختارهای ذخیره‌سازی فشرده شود. با این حال چیزی که در اینجا باید محتاط بود، خطر اضافه بار قفسه بندی پالت است. اپراتورها باید همیشه از حداکثر بار وزن سازه آگاه باشند و یک راه موثر برای برقراری ارتباط با این موضوع، نمایش هشدارهای بار وزنی است.

چیدمان خود را بهینه کنید

جریان جهت دار موثر یک تکنیک واقعی است که برای جلوگیری از تراکم طراحی شده است و با طراحی هدفمند چیدمان انبار طراحی شده است. از نقطه ورود کالا به تاسیسات تا خروج از آن، مسیر طی شده باید تک باشد، در غیر این صورت حرکت رفت و برگشت کالا، افراد و وسایل نقلیه احتمالا به یک اتفاق عادی تبدیل می شود و این امر باعث ازدحام می شود. بسته به محل نقاط ورود و خروج، بهینه ترین مسیر من به شکل L، I یا U باشد. فعالیت ها و بخش های مختلف در مرکز خود را در نظر بگیرید، از جمله مکان آنها و اینکه هر کدام در حال حاضر چقدر فضای اشغال می کنند. برخی ممکن است فضای بسیار کمی برای کار داشته باشند در حالی که برخی دیگر بیش از نیاز خود دارند، بنابراین کمی کار پیکربندی مجدد می تواند تمام چیزی باشد که برای کاهش مناطق شلوغ لازم است. علاوه بر این، موقعیت هر بخش را ارزیابی کنید تا تشخیص دهید که آیا موقعیت مکانی آنها سفرهای غیرضروری را تسهیل می کند که می تواند مسیرها را شلوغ کند.

تغییر ساعات کاری را در نظر بگیرید

اگر عملیات شما در حال رشد است، احتمالاً منجر به کار نیروی کار بزرگتر برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر می شود. برای بسیاری از عملیات انبار، این مقدار فعالیت که در یک بازه زمانی محدود انجام می‌شود، می‌تواند به یک فشار و ازدحام تبدیل شود. معرفی الگوهای شیفت، با وجود هزینه‌های اضافی، می‌تواند بسیار موثر باشد و در نهایت عملکرد و سودآوری کلی را بهبود بخشد و آن را تبدیل به سرمایه گذاری شایسته با وجود اجساد کمتری که به طور همزمان در اطراف تأسیسات حرکت می کنند، اپراتورها می توانند وظایف خود را در محیطی بسیار آرام تر با حداقل ناامیدی و بدون ازدحام انجام دهند.

مطالب مرتبط:

انواع قفسه فروشگاهی

انبارداری و مفهوم آن

چگونه ظرفیت انبار را افزایش دهیم

کمبود موجودی در انبار چه عواقبی دارد؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید