مدیریت انبار و موجودی

فرآیند انبارداری

انبارداری فرآیند ذخیره سازی موجودی است که بسته بندی و فروخته می شود یا بین مشتریان توزیع می شود. همچنین برای موفقیت هر شرکتی که کالاهای فیزیکی می فروشد، اساسی است. این به شما امکان می دهد موجودی انبار را ذخیره کنید، بسته بندی مجدد کنید و از راه حل های حمل و نقل تجارت الکترونیک در مقیاس استفاده کنید.

درک همه چیزهایی که در انبارداری موفق برای کسب و کارهای عمده فروشی و مبتنی بر مواد غذایی انجام می شود ممکن است دلهره آور باشد، اما لزومی ندارد.

عملیات انبار

عملیات انبار فعالیت های روزانه ای است که موجودی را برای حمل و نقل، ردیابی موجودی و انجام سفارش آماده می کند. در اینجا چهار جزء عملیاتی حیاتی انبارداری آورده شده است:

  • انتخاب و بسته بندی: فرآیند انتخاب یک یا چند محصول سفارش داده شده توسط مشتری، بررسی آن و بسته بندی آن برای ارسال.
  • مدیریت موجودی: تعریف موجودی عبارت است از ردیابی، اندازه‌گیری، به‌روزرسانی و بازیابی محصولات در یک انبار، از جمله مقادیر حداقل و حداکثر، موجودی‌ها و قراردادهای سطح خدمات.
  • انجام سفارش: فرآیند آماده سازی سفارش برای ارسال به مشتری و اطمینان از ارسال در اسرع وقت.
  • سیستم مدیریت انبار (WMS): یک برنامه نرم افزاری است که برای نظارت بر عملیات انبار، ذخیره موجودی، پیش بینی تقاضا و کارایی روزانه طراحی شده است.

مدیریت انبار و موجودی

مدیریت انبار فرآیند مدیریت موجودی در یک انبار است که شامل ردیابی مقادیر، نظارت بر تاریخ انقضا و سازماندهی محصولات بر اساس تقاضای مشتری است. همچنین شامل مدیریت فرآیند دریافت و ذخیره موجودی و نهایی کردن سفارشات برای محموله ها می شود.

بسیاری از خرده‌فروشان و کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک، تدارکات انبار خود را برون‌سپاری می‌کنند، که انتخاب هوشمندانه‌ای است زیرا انبارداری کمتر به حمل و نقل و توزیع و بیشتر مربوط به ذخیره‌سازی موجودی است. نرم افزار مدیریت انبار جزء ضروری عملیات انبار و خدمات انبار است. این به شما امکان می دهد سهام را ردیابی کنید و هشدارهایی را برای سطوح موجودی کم ایجاد کنید.

مدیریت موجودی را می توان با استفاده از برچسب ها و اسکنرهای شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) نیز انجام داد، که به شما امکان می دهد اقلام را در زمان واقعی ردیابی کنید و پس از رسیدن به فضای انبار، اقلام را به سرعت اسکن کنید.

مزیت های انبارداری

مزایای زیادی از انبارداری برای تجارت الکترونیک، یک بازار آنلاین یا یک تجارت کوچک وجود دارد. درک چگونگی تناسب هر مزیت با مدل کسب و کار شما می تواند لجستیک انبار را که به بهترین وجه برای شما مناسب است روشن کند.

 

مدیریت انبار و موجودی

 

  • کنترل بر محصولات

نگه داشتن تمام موجودی محصول خود در یک فضای انبار به شما امکان می دهد کنترل آن را حفظ کنید. شما می توانید کنترل موجودی را اعمال کنید، از شر محصولات قدیمی خلاص شوید و سفارشات را در یک مکان متمرکز بسته بندی کنید

  • بهبود گردش کار

استفاده از تدارکات انبار برای مدیریت سفارشات، گردش کار کل تاسیسات شما را بهبود می بخشد. با نظارت بر عملیات خود در یک دوره زمانی خاص، می توانید به سرعت ناهماهنگی ها را کشف کنید. این به شما امکان می دهد تا زمان و توجه خود را برای حل چنین مسائلی اختصاص دهید.

  • حمل و نقل و تحویل سریعتر

بسته‌بندی محصولات خود در همان فضای انباری که در آن دریافت شده‌اند، به حمل و نقل و توزیع اجازه می‌دهد تا بدون زحمت بخش خود را انجام دهد. مشتریان انتظار چرخش سریع دارند و با حذف زمان تاخیر، احتمالاً برنده کسب و کار تکراری خواهید شد.

  • نزدیک به بازار هدف

بسیاری از شرکت ها انبارهای خود را در مکان هایی نزدیک به بازارهای هدف خود قرار می دهند. این از حمل و نقل سریع و بازگشت آسان پشتیبانی می کند – دو عاملی که مشتریان استانداردهای بالایی برای آنها دارند. هر چه سریعتر هر سفارش ارسال و به مشتریان تحویل داده شود، زمان بیشتری برای توسعه کسب و کار خود دارید.

  • ذخیره سازی طولانی مدت

یکی دیگر از مزایای انبارداری، نگهداری کالاهای با ماندگاری طولانی به روشی ایمن و سودآور است. به‌جای سفارش‌های مکرر MOQ، می‌توانید سفارش‌های EOQ یا JIT را بیشتر انجام دهید و محصولات را به محض فروش ارسال کنید. این امر زمان صرف شده برای دریافت در مرکز شما را کاهش می‌دهد و به شما و کارکنانتان اجازه می‌دهد تا روی انجام خدمات، خدمات مشتری و سایر خدمات انبار تمرکز کنید.

  • به حداقل رساندن ریسک

وقتی سرمایه گذاری شما تازه شروع شده است، تماشای تعداد انگشت شماری از محصولات آسان است. همانطور که رشد می کنید، جلوگیری از ضررها چالش برانگیزتر می شود. مزایای انبارداری شامل تجهیزات مناسب برای به حداقل رساندن خطر، به ویژه برای اقلام سرد و غذاهای فاسد شدنی است.

کارکرد اصلی انبارداری

وظایف انبارداری شامل راه اندازی مناسب انبار، دریافت کارآمد کالا، نگهداری صحیح محصولات حساس به دما، چیدن و بسته بندی به روشی ساده و نظارت بر لجستیک انبار می باشد. معمولا برای نظم بیشتر انبار از قفسه انباری یا قفسه راک استفاده می شود. همچنین می‌خواهید کار خود را در فهرست موجودی فرآیند کنترل کنید و مطمئن شوید که با موفقیت به موجودی کالا منتقل شده است. ایجاد یک فرآیند انبار قابل اعتماد برای محصولات شما برای رشد کسب و کار بسیار مهم است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به عملکردهای اولیه انبارداری آورده شده است:

  • تنظیم فضای انبار به درستی و با تجهیزات مربوطه
  • دریافت موجودی مواد اولیه و ذخیره سازی مناسب آن
  • اطمینان از نگهداری محصولات با دمای کنترل شده
  • انتخاب، بسته بندی و حمل و نقل محصولات به طور موثر
  • نظارت بر عملیات انبار برای رفع خطاها و ناهماهنگی ها

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید