راه حل ها و جایگزین ها برای بهینه سازی تحویل آخرین مایل ،زنجیره تامین

تحویل آخرین مایل چیست و چرا برای زنجیره تامین بسیار مهم است؟

تحویل آخرین مایل به معنای تحویل کالا به مقصد نهایی مشخص شده توسط مشتریان است، یعنی سفر نهایی که در تحویل محصول در زنجیره تامین انجام می شود. این یک مرحله بسیار مهم است زیرا بر هزینه ها و رضایت نهایی مشتری تأثیر می گذارد.

راه حل ها و جایگزین ها برای بهینه سازی تحویل آخرین مایل

  • فاصله انبار و مشتری را کاهش دهید

در این مورد، محل نصب انبار باید در نظر گرفته شود تا فاصله مصرف کننده به ویژه برای سفارش های کوچک و تحویل سریع کاهش یابد و همچنین کاهش مصرف سوخت، هزینه های حمل و نقل و کمک به حفاظت از محیط زیست.

  • بهینه سازی و برنامه ریزی مسیرهای تحویل

برای رسیدن به نقطه تحویل، باید کارآمدترین و سریع ترین مسیرها را شناسایی کرد که به عواملی مانند راهبندان، خیابان های بسته و جاده ها بستگی دارد تا همه اینها از قبل حل شود. مهم است که راهی برای نظارت بر ترافیک در زمان واقعی پیدا کنید و بتوانید فوراً آن را مطلع کنید تا بر مسیر و زمان تحویل تأثیری نگذارد. به همین دلیل می توان با استفاده از فناوری مناسب از بروز هرگونه اتفاق غیرقابل پیش بینی به راننده اطلاع داد.

  • در زنجیره تامین به‌روزرسانی‌های ارسال را به مشتری اطلاع دهید

ما نباید فراموش کنیم که تحویل آخرین مایل در زنجیره تامین مرحله تعیین کننده برای رضایت و وفاداری مشتری است، بنابراین ارائه این امکان به آنها برای ردیابی وضعیت محموله در طول فرآیند تحویل راهی برای انتقال شفافیت و ایجاد اطمینان مصرف کننده است.

  • استفاده از نقاط جمع آوری جایگزین یا قفسه های هوشمند

برای سفارشات کوچک، استفاده از این نوع روش از حمل کننده از تحویل ناموفق در صورت خارج شدن مشتری جلوگیری می کند. به همین ترتیب، دیدن کمدها در مراکز خرید، موسسات بزرگ و حتی در بلوک های آپارتمانی به طور فزاینده ای رایج است. به این ترتیب مشتری می داند سفارشش کجاست و می تواند هر زمان که بخواهد برود و آن را تحویل بگیرد.

  • ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از تحویل آخرین مایل

پس از تکمیل فرآیند و تحویل محصول، نتایج به‌دست‌آمده باید مورد ارزیابی و ارزیابی قرار گیرند تا مکان‌هایی برای بهبود پیدا شود و خدمات بهتری ارائه شود. مهمترین شاخص هایی که باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

  • تعداد تحویل به موقع
  • مصرف سوخت/بنزین.
  • تعداد کیلومترهای برنامه ریزی شده در مقایسه با واقعی پیموده شده.
  • هزینه ارسال با توجه به بسته، کیلومتر و وسیله نقلیه.
  • شکایات مشتری.
  • تعداد بسته های تحویل شده در شرایط نامناسب.

در لجستیک زنجیره تامین، ارائه انواع امکانات به مصرف کننده برای جلب رضایت، اعتماد و وفاداری مشتری توصیه می شود. در تک قفسه ما در سیستم های ذخیره سازی انبارها مثل قفسه انباری یا مراکز توزیع لجستیک همانند قفسه فروشگاهی، قفسه راک در تحویل مایل آخر متخصص هستیم و تیم ما مشاوره بدون تعهد را با بهترین راه حل به شما ارائه می دهد.

مطالب مرتبط:

تعریف مرکز توزیع لجستیک و مزایای آن

انواع اپراتورهای لجستیک و عملکرد آن ها

معرفی ذخیره ایمنی در انبار و نخوه محاسبه آن

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید