تعریف انبارداری، اهمیت آن و فرآیند انبارداری

انبارداری چیست؟

انبارداری فرآیند ذخیره سازی کالاهایی است که قرار است بعداً توزیع شوند. انبار به هر مکانی که برای انباشت کالا استفاده می شود، گفته می شود.

چرا انبارداری مهم است؟

انبارداری برای مشاغلی که واردات، صادرات، حمل و نقل و تولید کالا را انجام می دهند مهم است. داشتن یک مکان مرکزی برای محصولات شما به شما امکان کنترل محصولات خود را می دهد و به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان سفارشات خود را به موقع دریافت می کنند. مرتب نگه داشتن همه چیز در یک مکان همچنین می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و بهره وری شما را افزایش دهد بنابراین استفاده از قفسه انباری مناسب نیز شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد. بیایید به برخی از کارهایی که انبارداری می تواند برای فرآیند موجودی شما انجام دهد نگاهی بیندازیم

امکان ثبت سفارش به موقع و مناسب

انبارداری به شما امکان می دهد کالاهای خود را از یک مکان ذخیره، حمل و توزیع کنید. این امر ردیابی و مدیریت موثر موجودی خود را برای شما آسان می کند. علاوه بر این می تواند هزینه های حمل و نقل شما را کاهش دهد، انعطاف پذیری شما را افزایش دهد و نیازهای کارکنان شما را کاهش دهد.
به عملیات خود ارزش بیافزایید

انبارداری امکان تحویل و توزیع به موقع محصولات شما را فراهم می کند و در نتیجه بهره وری نیروی کار و رضایت مشتری را افزایش می دهد. انبارداری به کاهش خطاها، آسیب رساندن به کالاهای شما کمک می کند و از گم شدن یا سرقت آن در طول فرآیند تکمیل سفارش شما جلوگیری می کند و به شما کمک می کند کالاهای خود را به موقع تحویل دهید و ارزش برند خود را در درک مشتریان افزایش دهید.
خطر محصولات شما را کاهش می دهد

انبارداری یک فرآیند بیمه شده است، به این معنی که اگر محصولات شما آسیب ببیند یا به سرقت برود، غرامت دریافت خواهید کرد تا به شما کمک کند موجودی خود را دوباره پر کنید. نگهداری کالاها در انباری با دمای کنترل شده از آنها در برابر فساد محافظت می کند و از تغییرات ناخواسته در رنگ یا بافت جلوگیری می کند.

 

تعریف انبارداری، اهمیت آن و فرآیند انبارداری

 

چه فرآیندهایی تحت انبارداری قرار می گیرند؟

فرآیند انبارداری دقیق به بزرگی عملیات انبار، نوع انبار و انبار، فرهنگ شرکت، دمای محصولات، هر گونه الزام قانونی قابل اجرا و حجم کالایی که در مرکز جابجا می شود بستگی دارد. با این حال، هر عملیات انبارداری دارای 5 فرآیند کلیدی مشترک است. آن ها هستند:

1. دریافتن

2. کنار گذاشتن

3. چیدن

4. بسته بندی

5. حمل و نقل

دریافتن

دریافت یکی از فرآیند های مهم در انبارداری است. این شامل فعالیت های زیادی است و هر گونه اختلال در این مرحله می تواند در کل عملیات تأثیر بگذارد. ابتدا کالای دریافتی با سند بسته بندی تامین کننده بررسی می شود. سپس کالا از نظر آسیب بررسی می شود. در صورت وجود هرگونه آسیب فیزیکی، بررسی کامل کلیه کالاهای موجود در محموله انجام می شود. پس از بازرسی، کالا به محل کنار گذاشتن منتقل می شود.

کنار گذاشتن

کنار گذاشتن فرآیند انتقال کالا از محل دریافت به محلی است که در آن انبار می شود. این فرآیند شامل محاسبه منابع و فضای مورد نیاز برای هر مورد است. کالاهایی که مشابه یکدیگر هستند معمولاً در کنار هم نگهداری می شوند تا بتوان به راحتی آنها را پیدا و توزیع کرد. اپراتورهایی که فرآیند کنار گذاشتن را انجام می دهند تأیید می کنند که مکان ذخیره سازی صحیح پیدا شده است و قبل از تأیید تکمیل فرآیند، کالا را در بخش اختصاص داده شده خود قرار می دهند.

چیدن

چیدن شامل جمع آوری مقالات بر اساس سفارش مشتری قبل از ارسال است. برداشت از منابع زیادی استفاده می کند و معمولاً 60٪ یا بیشتر از کارکنان انبار را برای انجام این فرآیند به خود اختصاص می دهد. این بدان معنی است که تأثیر قابل توجهی بر بهره وری زنجیره تأمین شما دارد.

بسته بندی

بسته بندی شامل ترکیب تمام اقلام در یک سفارش فروش با هم و آماده کردن آن برای حمل و نقل است. این فرآیند شامل بسته بندی اقلام در یک ظرف مناسب، وزن کردن سفارش بسته بندی شده، چاپ برچسب های مربوطه و انتخاب خدمات پیک مناسب برای تکمیل تحویل شما می باشد.

حمل و نقل

حمل و نقل فرآیند ارسال سفارشات شما به مشتریان مربوطه است. کالاهای ارسال شده زودتر بسته بندی می شوند تا از بهم ریختگی در مناطق استقرار که منجر به تحویل دیرهنگام و سردرگمی می شود جلوگیری شود. این فرآیند با زمان های دریافت حامل همسو می شود.

انبارداری یک فعالیت پیچیده که در آن هر مرحله باید به طور موثر مطابق با سازمان شما انجام شود. اجرای خوب جریان کار برای فرآیند انبارداری شما، روند لجستیکی روان را تضمین می کند و به کسب و کار شما کمک می کند.

مطالب مرتبط:

نحوه منطقه بندی انبار برای چیدمان بهتر کالا

معرفی انواع قفسه های صنعتی برای ذخیره سازی فشرده در چیدمان انبار

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید