سیستم قفسه بندی پالت من چقدر دوام می آورد؟

سیستم قفسه بندی پالت من چقدر دوام می آورد؟

سیستم قفسه بندی پالت جدید شما مزایای قابل توجهی برای عملکرد شما به ارمغان می آورد، اما چقدر دوام خواهد داشت؟ این یک سوال منصفانه است زیرا به طور قابل درک، شما می خواهید مطمئن باشید که بازگشت قریب الوقوع سرمایه گذاری طولانی مدت است.

قفسه بندی پالت راه حلی طولانی مدت است، اما آیا می توانیم تا آنجا پیش برویم که بگوییم راه حلی ابدی است؟ در حقیقت، با توجه به عوامل تأثیرگذار فراوان، ارائه یک راه حل برای افزایش طول عمر زیاد قفسه پالت غیرممکن است، اما راه هایی برای کمک به افزایش استقامت مورد نظر شما وجود دارد:

اطمینان حاصل کنید که کیفیت قفسه بندی به خطر نمی افتد

سیستم قفسه بندی پالت شما کار بسیار مهمی برای انجام دارد و این شامل تحمل فشار یک عملیات سنگین برای مدت زمان طولانی است. این به چیزی کمتر از یک ساختار جامد تضمین شده با کیفیت که برای هدف مناسب است نیاز ندارد. در حالی که می‌توان راه‌حل‌های ارزان‌تر و با کیفیت پایین‌تری را تهیه کرد، این سازه‌ها ممکن است دوام طولانی‌مدت نداشته باشند و در درازمدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشند، نه فقط از نظر پول. کیفیت نامناسب می تواند منجر به خطرات جدی برای سلامت و ایمنی هر فردی شود که با سازه یا اطراف آن کار می کند و عواقب قابل توجهی دارد.

اگر هدف شما به حداکثر رساندن طول عمر و ایمنی است، با درخواست از تامین کننده خود برای تایید انطباق با کدهای طراحی SEMA (Storage Equipment Manufacturers Association انجمن تولیدکنندگان تجهیزات ذخیره سازی) به دنبال تضمین کیفیت باشید. تضمین کیفیت ارائه شده از طریق انطباق با کدهای طراحی SEMA، ایمنی سازه را از طریق طراحی و نصب و همچنین هدف مورد نظر تضمین می کند.

قفسه بندی پالت باید هدف مورد نظر خود را برآورده کند

بعید است که هر سیستم قفسه بندی راک پالت که قادر به پاسخگویی به نیازهای عملیات نیست، عمر طولانی داشته باشد، هرچند ساختار بادوام باشد. این به این دلیل است که قفسه‌بندی پالت بسیار بیشتر از یک سازه فولادی پشتیبان پالت است، در واقع راه‌حلی است که برای ساده‌سازی انبار و نگهداری موجودی طراحی شده است. از آنجایی که هر انباری نیازهای موجودی، ابعاد فضا و فرآیندهای عملیاتی خاص خود را دارد، یک راه حل قفسه بندی پالت با دقت طراحی شده باید تمام نیازهای عملکردی را برآورده کند. این نشات گرفته از طراحی قفسه پالت شامل موارد زیر است:

پشتیبانی ویژه موجودی

موجودی در قلب هر عملیات انباری است که برای آن پشتیبانی موثر قفسه بندی پالت بسیار مهم است. راه حلی که با مشخصات موجودی شما مطابقت داشته باشد طولانی مدت خواهد بود و بنابراین طراح سیستم شما باید به حجم موجودی، سرعت، نوع، تغییرپذیری، هر نوع دمایی مورد نیاز خاص و اینکه آیا انبار به مدیریت ماندگاری محدود نیاز دارد یا خیر، نگاه کند. سیستمی که از چنین نیازهای حیاتی پشتیبانی نمی‌کند، احتمالاً مانع از عملکرد می‌شود و هزینه‌های غیرضروری را متحمل می‌شود، و شما را راهی جز تجدیدنظر در راه‌حل قفسه بندی خود و بررسی چگونگی بهبود آن، حتی اگر به معنای جایگزینی جزئی یا کامل باشد، باقی نمی‌گذارد.

به حداکثر رساندن فضا

فضای انبار شما و نحوه استفاده از آن یکی از اجزای اصلی طراحی قفسه پالت است. نکته کلیدی این است که با طراحی قفسه پالت که مساحت کامل مکعب را در نظر می گیرد و در عین حال که نیازهای موجودی را برآورده می کند، آن را به حداکثر می رساند، بیشترین استفاده را از فضای موجود داشته باشید. اگر فضای محدود کف هیچ فضایی برای افزایش حجم موجودی باقی نگذاشته باشد، یک طراح با دانش تخصصی در مورد انواع قفسه پالت و پیکربندی‌های مختلف به دنبال ایجاد راه‌حلی است که ظرفیت ذخیره‌سازی را با استفاده بهینه از فضا یا حتی استفاده از فضایی که ممکن است در نظر گرفته نشده باشد، ایجاد کند. فضای قابل استفاده بودن برای مثال می‌توان از فضای ارتفاعی برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی با ساخت قفسه‌های بلندتر استفاده کرد یا اگر یک پیکربندی قفسه‌بندی پالت با خط عمیق پیاده‌سازی شود، فضای کف ممکن است بسیار بیشتر باشد.

 

سیستم قفسه بندی پالت من چقدر دوام می آورد؟

 

بهبود هزینه‌های جاری

روش‌هایی وجود دارد که طراحی مناسب برای قفسه‌بندی پالت می‌تواند به کاهش و مدیریت بهتر هزینه‌های جاری روزانه عملیات انبار شما کمک کند. حتی می تواند نیروی کار را هدف قرار دهد که برجسته ترین هزینه جاری جاری است. هر دو سیستم کامل و نیمه خودکار نیروی کار را آزاد می کنند که می تواند با به حداقل رساندن زمان صرف شده برای بارگیری و چیدن به طور موثرتری استفاده شود. سیستم‌هایی که بر روی روش First-in First-out (FIFO) کار می‌کنند، به‌ویژه در عملیاتی که موجودی کالا فاسد شدنی است، مفید هستند، زیرا این روش نیاز به صرف زمان برای انجام چرخش دستی سهام را از بین می‌برد.

سیستم‌عامل‌های First-in-Last-out (FILO) همان کمک ساده‌سازی را برای عملیاتی ارائه می‌کنند که در آن ترتیب تاریخ مهم نیست، اما سرعت مهم است. طراحی موثر قفسه پالت همچنین می تواند به کاهش هزینه های انرژی کمک کند، که به ویژه در مناطق سرد یا سرد مفید است. این به این دلیل است که استفاده بهتر از فضا از طریق یک طراحی دقیق می تواند ردپایی را که به انرژی برای روشنایی، گرمایش یا سرمایش نیاز دارد، کاهش دهد. پیکربندی قفسه راهروی گسترده، مصرف انرژی بسیار بالاتری را نسبت به پیکربندی فشرده تر، به ویژه در یک منطقه سرد، تحمیل می کند. این پیکربندی برای کسب و کار بسیار بیشتر از آنچه لازم است هزینه خواهد داشت و این چیزی است که هیچ کسب و کاری نمی تواند به راحتی آن را در درازمدت حفظ کند.

تحولات در آینده

طراحی قفسه پالت بدون توجه به تحولات آینده کسب و کار ممکن است فقط تا زمانی که نیازها تغییر کند ادامه یابد و پس از آن ممکن است زمان نگاه کردن به یک سیستم جدید فرا رسیده باشد، در حالی که طراحی اثبات شده در آینده به این معنی است که رشد لازم نیست به معنای یک راه حل کاملاً جدید قفسه بندی پالت است. اینکه دقیقاً چگونه یک طرح مقاوم در برابر آینده کار خواهد کرد، به ویژگی‌های منفرد ضدآینده تعبیه‌شده در طرح بستگی دارد. به عنوان مثال، می‌توان به قابلیت گسترش سیستم قفسه‌بندی یا حتی افزایش قابلیت‌های آن به آسانی با ترکیب اجزای حیاتی در ساختار اصلی اشاره کرد، بنابراین زمانی که زمان افزایش سرعت یا استفاده از روش FIFO است، نیازی به سیستم کاملاً جدید قفسه بندی، ساختار اصلی را بسیار پایدارتر می کند.

مطالب مرتبط:

چگونه یک انبار ایمن داشته باشیم و بهره وری انبار را افزایش دهیم؟

بهینه سازی روش تحویل آخرین مایل برای زنجیره تامین

معرفی قفسه های اشکی و قفسه پالت دو شکاف

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید