قفسه های قطره ایی (اشکی) در مقابل قفسه های پالت دو شکاف

قفسه های قطره ایی (اشکی) در مقابل قفسه های پالت دو شکاف

اکثر انبارهای آمریکایی حداقل یک چیز مشترک دارند ، نیاز به قفسه بندی پالت انتخابی. قفسه ها، همانطور که معمولاً به آنها گفته می شود، قطعات ضروری تجهیزات جابجایی مواد هستند. آنها از فضا استفاده می کنند، بسیاری از محصولات را با خیال راحت ذخیره می کنند و کار کارگران را برای بازیابی مواد و کالا آسان می کنند.
اما، همه قفسه ها طرح های مشترکی ندارند. قفسه بندی در طول سال ها تکامل یافته است و تفاوت اصلی در شیارهای اتصال تیرهای تعبیه شده در اعضای عمودی یا عمودی سیستم قفسه بندی است. اگرچه طرح‌های شکاف‌های زیادی وجود دارد، دو پروفایل اصلی معمولاً در انبارها یافت می‌شود، قفسه‌ راک قطره‌ای و قفسه‌های پالت دو شکاف.

نام هر دو پیکربندی از شکل باز شدن اتصال آنها گرفته شده است. اتصالات قفسه اشکی گلابی شکل است. آنها شبیه قطرات اشک وارونه هستند. از سوی دیگر، شکاف های دوتایی، برش های عمودی در اعضای فلزی هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، شکاف های دوتایی دارای دو سوراخ عمودی هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. قطرات اشک همچنین در بیشتر کاربردها دارای سوراخ های موازی هستند.

چرا طرح های مختلف برای قفسه بندی وجود دارد؟

دلایل روشنی وجود دارد که چرا تولید کنندگان قفسه های انتخابی دو طرح اصلی اسلات را ارائه می دهند. این به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد، زمانی که تولید انبوه کالاهای جنگی به پالت‌ها و تجهیزات مربوط به جابجایی مواد، از جمله سیستم‌های قفسه‌بندی و قفسه‌بندی نیاز داشت. شرکت های مختلف سیستم های رک تولید کردند که منجر به عدم یکنواختی در طراحی شد. این باعث می شود که پایه های قفسه، تیرها و عرشه ها با یکدیگر ناسازگار باشند.

پس از جنگ، تقاضا برای انبارداری و قفسه بندی کارآمد کاهش نیافته است. با گسترش تولید پس از جنگ برای منافع غیرنظامی، تقاضا برای قطعات قفسه پالت نیز افزایش یافت. این امر منجر به رقابت تولیدی شد و بسیاری از طرح‌های منحصر به فرد اسلات اعضای عمودی در بازار ظاهر شد.

این تئوری این بود که هر سازنده سیستم قفسه‌بندی، از طریق طراحی‌های خلاقانه شکاف‌ها، پتنت‌های انحصاری سیستم‌های خود را نگه می‌دارد. به این ترتیب، یک تجارت انبار باید قطعات قفسه بندی اضافی را از سازنده اصلی خریداری کند. این ظاهراً تقاضای مستمر و عدم از دست دادن سهم بازار را در مقابل رقابت تضمین می کرد.

در عمل، این منجر به ناسازگاری بین سیستم ها شد. با قدیمی شدن تجهیزات قفسه پالت و نیاز به تعویض، یا با گسترش انبارها و نیاز به قفسه بندی اضافی، مصرف کنندگان از تفاوت بین اجزای قفسه رقیب ناامید شدند. به جای افزودن عمودی ها، تیرها و عرشه های بیشتر، مشاغل انبار مجبور بودند کل سیستم ها را با هزینه های قابل توجه جایگزین کنند.

سازندگان قفسه به آرامی به تقاضای مصرف کنندگان پاسخ دادند. انجمن‌های تعاونی مبتنی بر صنعت مانند مؤسسه تولیدکنندگان قفسه، شرکت (RMI) برای ساده‌سازی گزینه‌های قفسه‌بندی ارائه شده توسط بسیاری از تولیدکنندگان قفسه‌بندی کار کردند. این امر منجر به یکنواختی در صنعت ذخیره سازی فله شد. در نتیجه، امروزه محبوب ترین نقطه اتصال عمودی و تیر، طرح قطره اشکی است. پس از آن، طراحی اتصال دو شیار کمتر محبوب، اما همچنان کاربردی است.

قفسه پالت اشکی چیست؟

قفسه پالت قطره اشکی محبوب ترین طرح قفسه در جهان است. پس از چندین دهه آزمایش با چندین پروفیل شیار قفسه عمودی مختلف، پیکربندی ساده قطره اشک برنده شد. دلیل آن این است که شکاف قطره ساده، ایمن، ثابت و ایمن است. همچنین به دلیل سریع بودن طراحی قطره اشک برای مونتاژ و جداسازی زمانی که تنظیمات قفسه نیاز به تغییر دارد.

از نقطه نظر مهندسی، طراحی قفسه اشک از چندین جهت نسبت به سایرین برتری دارد. از آنجایی که قطره اشک شبیه V است، انتقال بار از تیر افقی قفسه به تکیه گاه عمودی، پین پرتو را در شکاف قطره فشرده می کند. با پایین آمدن این نیرو، سر پین بسیار زیر قطر دهانه در بالای شکاف است. این باعث می شود که بدون نیروی رو به بالا که مجموعه تیر و عرشه را بلند کند، خارج شدن از آن غیرممکن است.

 

قفسه های قطره ایی (اشکی) در مقابل قفسه های پالت دو شکاف

اصطکاک حاصل از فشردن پین تیر در شکاف اشک نیز کل مجموعه قفسه را تقویت می کند. چسباندن محکم از تاب خوردن و کمانش قفسه جلوگیری می کند. قفسه های شکاف اشکی به طور استثنایی پایدار هستند. با این حال، در صورت لزوم، آنها به راحتی شل می شوند و از هم جدا می شوند. این ترکیبی از استفاده آسان و عملکرد قابل اعتماد است که قفسه های شکاف اشکی را به استاندارد صنعت انبار تبدیل می کند.

ایمنی یکی دیگر از مسائل مهم در تمام سیستم های قفسه بندی پالت انتخابی است. برای جلوگیری از شل شدن تصادفی و جدا شدن پرتوها، اعضای عمودی قطره اشکی و تیرها دارای یک دستگاه قفل هستند که پین ها را در داخل شکاف نگه می دارد مگر اینکه عمداً رها شوند. شل شدن تصادفی می تواند در اثر سوء استفاده از لیفتراک در جایی که مجموعه عرشه و تیر به طور ناگهانی بالا می رود ایجاد شود. پین های قفسه را نمی توان به طور تصادفی در هنگام نگه داشتن با گیره های ایمنی جدا کرد.

یکنواختی مزیت قابل توجهی در قفسه های اشک است. امروزه، صنعت قفسه بندی صنعتی گرد هم آمده است تا اطمینان حاصل شود که اکثر برندهایی که از طرح های اشک استفاده می کنند، سازگار هستند.

پروفیل های قفسه پالت قطره اشکی در تطبیق و مخلوط کردن اجزای مختلف نام تجاری بسیار انعطاف پذیر هستند. با این حال، اگرچه شکاف های قطره اشکی ممکن است در پذیرش پین های پرتو جهانی باشند، ممکن است تیرها از سازنده ای به سازنده دیگر کمی متفاوت باشند.

برای مثال، تیری که توسط یک شرکت به‌عنوان 8 فوت طبقه‌بندی می‌شود ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از رتبه‌بندی 8 فوتی تولیدکننده دیگر باشد. یک پرتو ممکن است دقیقاً 96 اینچ بین مراکز پین باشد در حالی که فاصله واقعی رقیب ممکن است 95 و نیم اینچ باشد. در حالی که دو پرتو با طول کمی متفاوت در یک شکاف قطره اشک جهانی قرار می گیرند، واریانس طول باعث می شود یک قفسه از مربع خارج شود و ناپایدار شود.

بهترین روش برای تعویض اجزا در سیستم قفسه اشک این است که مطمئن شوید هر عمودی، تیر و عرشه از یک سازنده است. به این ترتیب می توانید بدون توجه به سازنده، با خیال راحت پرتوهای اضافی را به سیستم موجود اضافه کنید.

مطالب مرتبط:

قفسه فروشگاهی

قفسه انباری

تجهیزات فروشگاهی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید