نحوه و زمان تعمییرات و نگهداری سیستم قفسه پالت

تعمیر و نگهداری ایمنی قفسه پالت

حتی با سطوح شدید استقامت، قفسه‌بندی پالت بدون سن نیست، اما این بدان معنا نیست که با افزایش سن، کارایی و ایمنی باید به طور خودکار به خطر بیفتد. در اینجا فقط چهار مورد برای تعمییرات و نگهداری قفسه بندی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که ساختار با استحکام و دوام باقی می ماند:

از لوازم جانبی محافظ قفسه پالت استفاده کنید

در حالی که ساختار قفسه پالت شما از اجزای فولادی مقاوم ساخته شده است، محافظت از این اجزا به حفظ دوام و حفظ طول عمر کمک می کند. لوازم جانبی محافظ گروهی از لوازم جانبی قفسه پالت هستند که به طور کامل از سازه جدا شده‌اند، اما در آسیب‌پذیرترین مناطقی که احتمال برخورد کامیون بالابر forklift truck (FLT) بیشتر است، در اطراف سازه نصب می‌شوند. بدون محافظ های عمودی یا انتهای موانع قفسه، سازه در معرض خطر ضعیف شدن در اثر ضربه قرار دارد، به خصوص اگر برجستگی ها تکرار شوند. این می تواند باعث فروپاشی نهایی شود که به طول عمر سازه پایان می دهد. در صورتی که یک FLT به طور تصادفی به سمت آن منحرف شود، لوازم جانبی حفاظتی قوی به‌جای سازه در خط ضربه قرار می‌گیرند.

هرگز بازرسی های ایمنی را از دست ندهید

اگر لوازم جانبی حفاظتی دارید، چرا به بازرسی سالانه قفسه نیاز دارید؟ خوب، خطر دست اندازها در مناطق بدون محافظت و همچنین تحمل مداوم بارهای سنگین و به طور کلی محیط زیست وجود دارد. توصیه می شود که یک بازرسی حرفه ای قفسه سالانه انجام شود زیرا هر جزء از نظر آسیب یا ضعف احتمالی ارزیابی می شود که با ادامه تحمل بارهای سنگین فرصت بدتر شدن را دارد. تشخیص زودهنگام امکان اقدام زودهنگام را فراهم می کند، خواه تعمیر یا جایگزینی پرتو باشد که به راه حل اجازه می دهد تا به مدت طولانی تر و ایمن به پشتیبانی ادامه دهد!

روی آموزش کارکنان سرمایه گذاری کنید

آموزش کارکنان ابزاری حیاتی است که می تواند برای ایمن نگه داشتن همه افراد و در عین حال حفظ طول عمر سیستم قفسه بندی پالت شما مورد استفاده قرار گیرد. پس از اتمام آموزش موثر FLT، اپراتور مجوزی برای نشان دادن شایستگی در هنگام چیدن یا بارگیری پالت ها و در حین انجام مانورهای نزدیک به سازه دریافت می کند. از آنجایی که حوادث FLT شایع ترین علت آسیب و آسیب در انبار است، آموزش اپراتور نقش کلیدی در کاهش خطرات ناشی از وسایل نقلیه متحرک و سنگین در فضای انبار دارد. آموزش کارکنان همچنین می‌تواند به حفظ ایمنی قفسه‌بندی پالت بین بازرسی‌های سالانه جهت بهبود فرآیند تعمییرات و نگهداری کمک کند، زیرا تیم می‌تواند یاد بگیرد که چگونه علائم آسیب را جستجو کند و چگونه آنها را عملی کند.

نمایش هشدارهای بار وزن

اگر اپراتورها از حداکثر بار وزن سازه آگاه باشند، این به جلوگیری از اضافه بار کمک می کند. با نمایش اخطارهای بار وزن، این اطلاعات بلافاصله در دسترس است و امکان ارجاع سریع را در صورت نیاز و در صورت نیاز فراهم می کند. متشکل از متن های بزرگ و رنگ های چشم نواز، اعلان های آسان برای خواندن در ساختار قفسه بندی در مکان های متعدد و مناسب نصب می شوند، بنابراین در صورت نیاز به اطلاعات، نیازی به سفر دور نیست. اگر می‌خواهید سیستم قفسه‌بندی پالت شما دوام بیاورد و تحت فشار زیاد فرو نریزد، مطمئناً می‌خواهید از آن اجتناب کنید.

 

نحوه و زمان تعمییرات و نگهداری سیستم قفسه پالت

 

عوامل محیطی را فراموش نکنید

هنگامی که می خواهید طول عمر سیستم قفسه بندی پالت خود را به حداکثر برسانید، مهم است که جنبه های خاصی از محیط اطراف و تأثیر آنها را در نظر بگیرید.

روشنایی و دید

نورپردازی انبار و نحوه پیکربندی آن بیش از آن چیزی که بسیاری فکر می کنند بر ایمنی انبار تأثیر می گذارد. اپراتور بالابر FLT که مانورهای خود را در انباری با نور ضعیف تمرین می‌کند، احتمالاً با ساختار قفسه‌بندی پالت برخورد می‌کند و به نوبه خود دوام آن را به خطر می‌اندازد. توصیه می شود از نورهایی که چشمک می زنند، خیلی روشن یا خیلی کم نور هستند اجتناب کنید. نحوه قرارگیری چراغ ها نیز بسیار مهم است زیرا نورپردازی در موقعیت نامناسب می تواند باعث ایجاد سایه در مناطق بحرانی شود که در آن دید باید به خطر نیفتد.

تمیزی انبار

یک پالت شل، یک جعبه رها شده یا زباله در کف عملیاتی یک خطر است و می تواند باعث تصادف شود که ممکن است ساختار قفسه راک را تحت تأثیر قرار دهد. مهم است که انبار را تمیز و مرتب نگه دارید تا از حوادثی که می تواند باعث آسیب شود یا بر طول عمر سیستم قفسه پالت شما تأثیر بگذارد، جلوگیری کنید.

عناصر اطراف

همه سیستم های قفسه بندی برای نگهداری کالاها در داخل خانه استفاده نمی شوند، برخی برای ذخیره سازی خارجی حیاط استفاده می شوند. برخی از آنها که در داخل خانه استفاده می شوند ممکن است به طور مداوم در معرض دماهای یخ زده قرار گیرند زیرا کالاهای یخ زده را در خود جای می دهند. خطر زنگ زدگی که منجر به ضعف می شود در چنین محیط هایی بیشتر است و بنابراین می توان اقدامات اضافی را برای افزایش استقامت سازه انجام داد. یک پوشش گالوانیزه بر روی فولاد مانعی را تشکیل می دهد که مانع از تحت تأثیر قرار گرفتن ساختار توسط محیط اطراف آن می شود.

گالوانیزه کردن اصطلاحی است برای فرو بردن اجزا در یک محلول که سپس به طور دائم بر روی اجزا خشک می شود تا یک پوشش مقاوم و محافظ ایجاد شود که به عنوان مانعی بین فولاد ساختاری و عناصر عمل می کند و در نتیجه یک محلول گرد، طولانی مدت و قوی ایجاد می کند که یک راه مناسب تعمییرات و نگهداری کالا به حساب می آید.

مطالب مرتبط:

نصب قفسه زیرشیروانی

آیا چیدمان قفسه بندی شما با چیدمان انبار شما مطابقت دارد؟

معرفی قفسه بندی انبار پالت نشده

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید