نکات برتر برای ایجاد یک انبار کارآمد برای کسب و کار شما

چکونه کارآیی انبار خود را افزایش دهیم؟

بیرون آوردن محصولات و راضی نگه داشتن مشتریان لزوماً به این معنی نیست که شما یک انبار کارآمد را اداره می کنید. علاوه بر این، عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • افرادی که استخدام می کنید،
  • آموزش برای کارکنان شما،
  • فرآیند و رویه های کسب و کار،
  • و همچنین سیستم های شما

چگونه یک انبار کارآمد بسازیم

  • با فصول سازگار شوید

محبوب‌ترین واحدهای انبارداری stock-keeping unit (SKU) شما احتمالاً با فصول تغییر می‌کنند، فضای انبار خود را دوباره ترتیب دهید تا فعالیت فصلی را در خود جای دهد. بنابراین با اتخاذ این فعالیت فصلی، اطمینان حاصل کنید که SKUها، قفسه انباری، قفسه راک و… در مکان مناسب قرار دارند و از سفرهای غیرضروری و اتلاف وقت برای انتخاب کنندگان سفارش شما می کاهد.

  • روش انتخاب خود را مرور کنید

مطمئن شوید که روشی را انتخاب می کنید که مناسب کسب و کار شما باشد. روش انتخاب صحیح برای به حداکثر رساندن بهره وری ضروری است، سفارشات مشتری خود را بررسی کنید. پس از آن، روشی را بر اساس نتایجی ایجاد کنید که برای کار و تیم شما مفید است.

  • تجهیزات ذخیره سازی خود را برای اطمینان از بهترین کاربرد آن بررسی کنید

قرار دادن اقلام با حرکت آهسته و کم مکعب در قفسه های سطل و اقلام با حرکت سریع در جریان کارتن / پالت – یا سایر گزینه های ذخیره سازی مناسب، در نتیجه تراکم ذخیره سازی و بهره وری جمع کننده را بهبود می بخشد.

  • به حداقل رساندن کارتن های حمل و نقل را برای انبار کارآمد نظر بگیرید

اگر بتوانید جعبه های حمل و نقل را به دو یا سه اندازه استاندارد برای انتخاب محدود کنید (به علاوه چند اندازه سفارشی در صورت لزوم)، این کار زمان جمع آوری سفارشات را برای انتخاب کنندگان شما کاهش می دهد. این همچنین می تواند به کاهش هزینه های حمل و نقل کمک کند و همچنین از روش انتخاب شما پشتیبانی می کند.

  • آیا اتوماسیون یک گزینه است؟

انتخاب کنندگان می توانند بیش از نیمی از زمان خود را صرف پیاده روی یا جابجایی محصولات کنند. به طور خلاصه، در مورد برخی از راه حل های خودکار برای صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری تحقیق کنید.

  • با تکنولوژی همراه باشید

در دنیای دائماً در حال تغییر فناوری، گزینه‌های زیادی برای افزایش کارایی ایجاد شده‌اند، از بارکد گرفته تا فناوری‌های فعال‌کننده صوتی. در نتیجه، این فناوری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سطوح مختلف افزایش بهره‌وری چیدن و بهبود دقت را ارائه دهند.

  • به تیم خود انگیزه بدهید و به آنها پاداش دهید

شناخت و پاداش منجر به وفاداری و عملکرد بهتر کارکنان شما می شود. به همین ترتیب، مطمئن شوید که بهره وری را به طور منصفانه اندازه گیری می کنید، نقاط عطف و KPI را برای ایجاد شور و شوق بیشتر و رقابت سالم تعیین می کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه ظرفیت انبار را افزایش دهیم

چگونه از چالش های موجود در انبارداری پرهیز کنیم؟

چگونه از حداکثر ظرفیت انبار استفاده کنیم؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید