چهار پرچم قرمز و چالش مهم انبارداری و نحوه اجتناب از آنها

چهار پرچم قرمز انبارداری و نحوه اجتناب از آنها

انبارها به دلیل تطبیق با روندهای در حال تحول مصرف کننده و شتاب سریع تجارت الکترونیک در سطح جهانی، با چالش های تجاری قابل توجهی روبرو هستند. در نتیجه، بسیار مهم است که مدیران انبار بدانند چگونه چالش های مهم انبارداری را شناسایی کنند که ممکن است نشان دهد عملیات انبار آنها به اندازه‌ای که می‌توانستند سالم نیست.

چالش های فعلی انبارداری

جیسون وو، مدیر توسعه کسب و کار AutoStore استرالیا و نیوزلند، چهار مسئله کلیدی را که ممکن است کسب و کار شما با آن مواجه باشد، بیان می کند:

  • تقاضای رو به رشد برای دسترسی مستقیم به مصرف کننده direct-to-consumer (DTC) و تحقق کلیک و جمع آوری: وو توضیح می دهد: “انبارها تحت فشار فزاینده ای قرار دارند تا حجم بالاتر و تنوع بیشتری از محصولات را با سرعت بالایی ارائه کنند.”
  • چالش ها و اختلالات زنجیره تامین جهانی: «بعد از COVID-19، تولیدکنندگان و خرده فروشان همچنان تحت تأثیر منفی چالش ها و اختلالات قرار می گیرند. وو خاطرنشان می کند: عوامل مختلف سیاسی و اجتماعی-اقتصادی مانند جنگ اوکراین یا کمبود مواد خام مانند فولاد در جریان هستند.
  • کمبود نیروی کار و افزایش هزینه نیروی کار: از فوریه 2023، اداره آمار استرالیا گزارش داد که مشاغل خالی 92.4٪ بیشتر از فوریه 2020، قبل از همه گیری COVID-19 بود. وو می‌گوید: «در حالی که بخشی از مشاغل انبار که جای خالی را گزارش می‌کنند از 20 درصد در فوریه 2021 به 16 درصد در فوریه امسال کاهش یافته است، این درصد همچنان به طرز نگران‌کننده‌ای بالا است».
  • افزایش هزینه های انرژی: پیش نویس تصمیم تنظیم کننده انرژی استرالیا که در ماه مارس اعلام شد، نشان می دهد که مشاغل کوچک در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت انرژی بین 14.7 تا 25.5 درصد خواهند بود. «کسب و کارها باید راه حل های کارآمد انرژی را اجرا کنند. در واقع، 55 درصد از رهبران مشاغل انبارداری که در اواخر سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتیم، بهره وری انرژی را به عنوان اولویت اصلی خود ذکر می کنند.
  • فشار برای سبز شدن: دولت‌ها در سراسر جهان متعهد به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) هستند و سیاست‌های ESG را در اولویت قرار داده‌اند. «تولیدکنندگان و خرده فروشان در سراسر جهان فرآیندهای خود را با این سیاست ها هماهنگ می کنند. وو می‌گوید: علاوه بر این، افزایش سریع هزینه‌های انرژی آنها را ترغیب می‌کند تا راه‌حل‌های کارآمد انرژی را در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنند. «و فراموش نکنیم که مصرف‌کنندگان – به‌ویژه ژنرال Z- با انتخاب حمایت از کسب‌وکارهایی با ارزش‌های سبز، روند به سمت پایداری را هدایت می‌کنند».
  • افزایش هزینه های فضای انبار: «صاحبان انبار با یک معضل در مورد فضای ذخیره سازی در انبار مواجه هستند. با افزایش ردپای خود، هزینه های بیشتری را متحمل می شوند. وو می‌گوید: «امروز، همه چیز در مورد بهینه‌سازی خلاقانه فضایی است که آنها در دسترس دارند، بدون به خطر انداختن سایر عملکردها یا عملیات‌ها».

چهار چالش مهم انبارداری و راه حل های آنها

  1. مسائل مربوط به فضای قابل استفاده: شاید فضایی کم استفاده یا ناکافی باشد و تنگناهایی ایجاد کند. در هر صورت، آن را تحت تاثیر قرار پایین کسب و کار. «ذخیره‌سازی مکعب، ردپای انبار را بدون محدود کردن دسترسی به موجودی، بهینه می‌کند. وو می گوید، همراه با فناوری بازیابی خودکار، مدیریت موجودی کارآمد را نیز تسهیل می کند.
  2. موجودی ایمنی بیش از حد (یا کافی نیست). این نشانه آن است که مدیریت موجودی شکست می خورد و می تواند پرهزینه باشد. “ذخیره سازی حتی چند مورد غیرفعال موجودی می تواند در طول زمان گران شود. وو می‌گوید: راه‌حل‌های مدیریت خودکار موجودی، دردسر این عملکرد را از بین می‌برند، به‌عنوان مثال، برخی از سیستم‌ها به مدیر این امکان را می‌دهند که کمبود سهام را به‌موقع پیش‌بینی کند.
  3. اشتباهات چیدن، بسته بندی یا اجرا: اینها مشتریان و تامین کنندگان را ناامید می کند و همچنین منجر به از دست دادن سود برای کسب و کار می شود. این خطاها در انبارهایی با سیستم مدیریت خودکار که از انتخاب، بسته‌بندی و ارسال اقلام صحیح اطمینان می‌دهد، بسیار کمتر دیده می‌شود. داده‌های تولید شده توسط این سیستم‌ها نیز برای کسب‌وکار مفید است، و بینشی در مورد روندهای فصلی، ترجیحات مصرف‌کننده و غیره ارائه می‌دهد.» وو می‌گوید.
  4. ارگونومی ناشیانه، آسیب های محصول و حوادث. «حوادث لیفتراک و فشار یا آسیب دیدن کارگران، بهره وری را کاهش می دهد و منجر به خسارات مالی برای کسب و کار می شود. اتوماسیون و رباتیک، اتکا به نیروی انسانی را کاهش می دهد، عملیات ایمن را افزایش می دهد و تقویت می کند.

پیاده سازی فناوری اتوماسیون انبار ممکن است دلهره آور باشد، به خصوص برای مشاغل کوچکتر. با این حال، اتوماسیون مزایای قابل توجهی از جمله صرفه جویی در هزینه، عملیات کارآمد و کارآمد و همچنین مزایایی را برای کارکنان به همراه دارد. وو نتیجه‌گیری می‌کند: «در یک اقتصاد جهانی رقابتی فزاینده، مدیران انبار نمی‌توانند پرچم‌های قرمز را نادیده بگیرند که نشان‌دهنده نیاز به راه‌حل‌های هوشمند است – یعنی اتوماسیون و روباتیک».

مطالب مرتبط:

قفسه انباری

قفسه راک

قفسه فروشگاهی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید