ارئه راه حل های کلیدی جهت افزایش ظرفیت انبار

انبارها، به ویژه زمانی که برای اولین بار ساخته و تجهیز می شوند، امکاناتی هستند که برای عمر مفید طولانی مدت کارآمد طراحی شده اند. با این حال، ممکن است در نهایت متوجه شویم که انبار خیلی کوچک شده و ظرفیت ذخیره سازی آن ناکافی است. در چنین شرایطی باید گزینه های افزایش ظرفیت انبار را سنجید.

هنگام طراحی و پیکربندی انبار باید چندین عامل در نظر گرفته شود: چیدمان انبار. نوع محصول؛ مدل مدیریت سهام محصول: مدل Wilson، Just In Time…; ظرفیت سرمایه گذاری اولیه و غیره

اگرچه انبار به طور بهینه پیکربندی شده است، رسیدن به نقطه ای که در نهایت بسیار کوچک شود غیرعادی نیست. در این وبلاگ به علائمی که ما را نسبت به این مشکل هشدار می دهند و برخی از کلیدهای افزایش ظرفیت ذخیره سازی از طریق انواع قفسه صنعتی بدون نیاز به خرید انبار جدید اشاره می کنیم.

علائم انبار با ظرفیت کاهش یافته

  1. کمبود فضا در انبار یا به عبارت بهتر کاهش ظرفیت ذخیره سازی مورد نظر می تواند از چند جهت آشکار شود.
  2. یکی از مهمترین آنها افزایش حوادث ارسال شده توسط مشتری است که به دلیل از بین رفتن قابلیت ردیابی محصول یا عدم دسترسی دائم محصول در شرایط بهینه به دست مشتری است. در هر صورت، اینها مشکلات مربوط به استفاده نادرست از سیستم های ذخیره سازی به دلیل اشباع بیش از حد است.
  3. فقدان ظرفیت ذخیره سازی و از دست دادن قابلیت ردیابی یا قابلیت ردیابی که مستلزم بررسی مداوم است، به طور اجتناب ناپذیری بر زمان تحویل تأثیر می گذارد و باعث می شود تجارت کمتر رقابتی شود.
  4. یکی دیگر از نشانه های کوچک شدن انبار، زمانی است که مشکلات عملیاتی برای پرسنل و تجهیزات مکانیکی ایجاد می شود. در هر صورت، قفسه صنعتی که در آن بار یا نوع کالا نگهداری می شود، محل، بارگیری و تخلیه همگی باید عملیات روان و چابک را تسهیل کنند.
  5. اگر جدای از این علائم، با تخلیه و بارگیری، جابجایی بار از یک منطقه انبار به منطقه دیگر و غیره، کاهش ایمنی مشخصی در انبار تشخیص داده شود، مشخص است که انبار خیلی کوچک شده است.

افزایش ظرفیت انبار: 3 راهکار و امکان

هنگامی که چنین وضعیتی پیش می آید و اگر امکان تغییر مکان محل نگهداری انبار وجود نداشته باشد، طراحی مجدد و نصب مجدد سیستم ذخیره سازی باعث می شود انبار به فضایی کارآمد، راحت و بدون ریسک برای پرسنل تبدیل شود. چگونه می توان این کار را انجام داد؟

3 کلید برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد:

  • فشرده سازی انبار: واحدهای بیشتری را در همان منطقه ذخیره کنید

اینها سیستم های قفسه بندی هستند که اولویت آنها بهینه سازی فضای موجود و اولویت ذخیره سازی با تراکم بالا است. در این حالت، ظرفیت ذخیره سازی در همان فضای موجود با کاهش راهروهای کاری به نفع موقعیت های ذخیره سازی بیشتر به دست می آید.

اگرچه دسترسی برای همه کالاها مستقیم نیست، سیستم های ذخیره سازی فشرده (که انباشت نیز نامیده می شود) مزایای آشکار و همچنین افزایش ظرفیت ذخیره سازی را ارائه می دهند: مدیریت تدارکات منظم تر، کنترل بر موجودی، به حداکثر رساندن بازگشت هر متر مربع از فضای طبقه…

  • رشد عمودی: قفسه بندی که به شما امکان می دهد ظرفیت را در ارتفاع افزایش دهید

مزیت راه حل هایی که با کاهش فضاهای کاری مانند راهروها و انباشتن کالاهای بیشتر در یک فضا، تراکم انبار را افزایش می دهند، این است که از هر متر مربع از فضای انبار حداکثر استفاده را می کنند.

با این حال، هنگام صحبت از حداکثر استفاده از فضا، مهم است که ارتفاع خود انبار را فراموش نکنید. راه حل های ذخیره سازی وجود دارد که امکان رشد در ارتفاع را فراهم می کند، بدون از دست دادن سفتی عملیاتی خاصی که سیستم های فشرده ارائه می کنند.

طراحی پیاده روهای مرتفع:

طراحی شده برای انبارهای کم مساحت، اما با امکان افزودن متر مکعب برای انبار. آنها عمدتاً برای بارهایی طراحی شده اند که نیاز به عملیات دستی دارند. سطوح راهرو در ارتفاعات مختلف ایجاد می شود که از طریق پله قابل دسترسی است. ساختار واقعی قفسه ای است که کالاها در آن سپرده می شوند.

طبقات نیم طبقه:

ساختاری که سطح محل را افزایش می دهد و فضای مفیدی را در ارتفاع در یک یا دو سطح در یک انبار به دست می آورد. طبقات نیم طبقه سازه های مستقلی هستند که در انواع و اقسام طبقات مختلف وجود دارند. با اضافه شدن یک طبقه جدید برای انبار، منطقه دیگری به سرعت و به صرفه در انبار عرضه می شود.

  • اتوماسیون انبار: راه حل بهینه سازی “همه در یک”

تاکنون در مورد افزایش ظرفیت ذخیره سازی، بهره برداری از فضا به صورت افقی یا عمودی صحبت کرده ایم. با این وجود، راه حلی وجود دارد که هر دو عامل را ترکیب می کند: انبارهای خودکار.

انبارهای خودکار به یک راه حل به طور فزاینده ای تبدیل شده اند. تجارت الکترونیک، همه‌گیری، رقابت بدون مرز، تقاضا برای زمان‌های تحویل فشرده‌تر… شرایطی هستند که منجر به افزایش انبارهای خودکار شده‌اند. این نوع انبارها تراکم ذخیره سازی بسیار بالایی را امکان پذیر می کنند (هر میلی متر از انبار برای نگهداری کالا طراحی شده است و فضاهای جابجایی کالا را به حداقل می رساند که توسط ماشین ها و روبات های اتوماتیک انجام می شود). و به طور کلی، آنها سازه هایی هستند که نسبت به سیستم های قفسه بندی پالت قابل تنظیم به ارتفاع بیشتری می رسند، بنابراین ظرفیت ذخیره سازی انبار به طور کامل به حداکثر می رسد.

اگرچه انبارهای خودکار، هم برای پالت ها و هم برای کارتن ها، به سرمایه گذاری اولیه مالی بیشتری نیاز دارند، مزایای متعددی را برای شرکت هایی با فعالیت لجستیکی شدید ارائه می دهند:

  • جریان بالای کالا.
  • بارگیری و تخلیه سریع.
  • فرآیندهای لجستیکی کم خطر برای پرسنل.
  • کنترل دقیق سهام
  • کاهش قابل توجه خطاهای عملیاتی
  • حداکثر بهره وری: ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، ظرفیت حمل و نقل بیشتر با کاهش خطر حوادث.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید