سیستم ذخیره سازی راک

سیستم های قفسه ذخیره سازی راک

با توجه به اینکه انبار هر سازمان نقش مهمی در آن سازمان ایفا می کند؛ نظم و سامان دهی آن جزو مسائل مهم و ضروری برای آن به شمار می رود. سامان دهی انبار می بایستی به گونه ایی انجام شود که بیشترین استفاده را از فضای در دسترس داشته باشیم، سیستم های قفسه ذخیره سازی راک در عین حال که دسترسی به محصولات را برای شما آسان می کند، از تمام فضای در دسترس انبار نیز به خوبی استفاده می نماید.

شاید شما فکر کنید تنها با تغییر سیستم طبقه بندی می توانید بهره وری وکارایی سیستم خود را افزایش دهید، بلکه می بایستی عواملی مانند طرح تاسیسات، عرض راهروها، تقاضای محصول، آموزش مناسب برای اطمینان از استفاده ایمن و درست از سیستم های قفسه بندی تاسیس شده و… را نیز درنظر بگیرید.

ما این راهنمای جامع سیستم ذخیره سازی راک را گردآوری کرده ایم تا به اپراتورهای انبار دیدگاه ها و استراتژی های مختلفی را در مورد حداکثر استفاده از فضا و زیرساخت برای افزایش سود و همچنین متغیرهای کلیدی که اپراتورها می توانند برای بهبود نتایج دستکاری کنند، ارائه دهیم.

قفسه راک چیست ؟

سیستم ذخیره سازی راک برای نگهداری کالاهای سنگین استفاده می شود. ویژگی هایی همچون هزینه راه اندازی نسبتا کم، تطبیق پذیری و سادگی نصب انواع قفسه های راک مثل  قفسه انباری راک سنگین، نیمه سنگین و سبک در مقایسه با سایر سیستم های ذخیره سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت می توان محصولات روی هم را در ظروف پلاستیکی یا فلزی یا جعبه های معمولی بسته بندی کرد و همچنین به صورت فله ای نگهداری کرد.

ساختار چنین قفسه هایی بسیار ساده است. آنها به راحتی از قطعات منفرد جمع می شوند: قاب ها، تراورس، جامپرها و قفسه های فلزی. همه عناصر قفسه با پیچ و مهره های لنگر، نئوپان، فولاد گالوانیزه به هم متصل می شوند و گاهی اوقات می توان از مش به عنوان مواد قفسه استفاده کرد.

سیستم های ذخیره سازی راک می توانند در یک اندازه باشند و برای نگهداری محصولات با اندازه ها و وزن های مختلف در نظر گرفته شده اند. آنها را می توان با اضافه کردن طول و تعداد بخش ها تغییر داد. نحوه اتصال قفسه ها عمدتاً با مقادیر بارهای رخ داده تعریف می شود.

در صورت لزوم، قفسه ها را می توان با تقسیم کننده ها و محدود کننده ها، که در پشت یا کناره ها قرار دارند، نصب کرد. هدف از نصب محدود کننده ها محدودیت فضا در قفسه است. Dividers یا جداکننده ها جداسازی فضای کار قفسه را فراهم می کند بنابراین دسترسی به هر کالای در هر زمانی به آسانی فراهم می شود. چنین قفسه هایی به صورت دستی چیدمان می شوند.

قفسه راک چیست ؟

موارد استفاده قفسه راک

سیستم ذخیره سازی راک به طور گسترده ای در انبارها استفاده می شود و بسته به تعداد اضلاع تقسیم می شوند:

  • مجرد: در امتداد دیوارهای محل انبار قرار دارند و فقط از یک طرف دسترسی دارند.
  • دوبل: امکان سرویس دهی دو طرفه را دارند، زیرا دسترسی رایگان از دو طرف ارائه می شود.

قفسه راک همچنین در بایگانی ها و کتابخانه ها نصب می شود. آنها در تجارت بسیار محبوب هستند. قفسه بندی ترکیبی با قفسه و سینی فرصت ذخیره سازی در سوپرمارکت های بزرگ و هایپرمارکت ها را فراهم میکند. کالاها در سینی‌هایی در طبقات بالایی نگهداری می‌شوند. در حالی که طبقات پایین به شکل قفسه‌هایی چیده شده‌اند که در آن کالاها برای مشتریان نمایش داده می‌شوند. در نظر داشته باشید که نوع پوشش کف برای این سازه ها بسیار مهم می باشد.

مزایای قفسه بندی راک

  • خواص استحکام بالا
  • سازگاری آسان برای وظایف خاص
  • ساختار پیش ساخته مدولار با فرصت تبدیل
  • قابل استفاده برای طیف گسترده ای از لوازم جانبی
  • فرصت تشکیل خطوط بزرگ با اقتصاد روی قفسه ها
  • پتانسیل بزرگ برای ادغام با سایر سیستم های ذخیره سازی
  • دسترسی به هر قطعه کالا در کوتاه ترین زمان
  • فرصت کالاهای متنوع و مکان بارها، از جمله کالاهای غیر سایز
  • عدم نیاز به بارگیری و تخلیه تجهیزات

کاربرد قفسه بندی راک

کارکرد این نوع قفسه ها بنا به نوع کارخانه تولیدی تعیین می شود. در واقع می توان گفت که این مورد نوعی قفسه ذخیره سازی با عملکرد هزینه نسبتاً خوب است که برای ذخیره سازی فشرده و کارایی متمرکز مناسب است. سیستم ذخیره سازی راک با نام های از جمله نوع، راهرو، درایو، کوربل و… نیز شناخته می شود که این نام ها نیز با توجه به برخی ویژگی های آنها تعیین می شوند.

این نوع از قفسه ها اغلب در انبارهای مواد غذایی، دارو، تنباکو و سایر تولید کنندگان استفاده می شود. زیرا این قفسه ها برای نیازهای ذخیره سازی این محصولات پیچیده تر هستند. به عنوان مثال برای محصولات غذایی معمولاً می توان یک دسته را در مقادیر زیاد تولید نمود، به طوری که ویژگی های تنوع کم و مقدار زیاد به حالت ذخیره سازی از طریق قفسه را پاسخ می دهد.

اجزای تشکیل دهنده پانل راک

اجزای تشکیل دهنده پانل راک

هر سیستم قفسه بندی دارای اجزای مهم و مخصوص به خود می باشد. مهم ترین اجزای تشکیل دهنده پانل راک عبارتند از:

  • فریم راک
  • رابط
  • بازویی
  • نگهدارنده ها
  • پالت ها و باکس پالت
  • کفپوش های پانل راک
  • پالت لاستیک و بشکه
  • محافظ قاب، پشتی قفسه و ستون ها

انواع قفسه های راک

  1. سنگین
  2. نیمه سنگین
  3. سبک

قفسه های راک سنگین

قفسه های سنگین بزرگتر از قفسه های سبک و متوسط ​​می باشند.  از قفسه پالت سنگین برای ذخیره سازی کالاهای پالت استفاده می شود و به طور کلی توسط ورق قفسه فولادی مقطعی (با پالت) جوش داده می شود.  این نوع قفسه قابلیت تحمل وزن بارهایی با وزن یک تن تا 3 تن را داراست. همچنین ارتفاع چند لایه این نوع قفسه بندی را می توان با توجه به نیاز اجناس کارخانه طراحی کرد. البته، به طور کلی، 4 تا 5 طبقه در اکثریت وجود دارد.

قفسه های راک نیمه سنگین (با بار متوسط)

​​برای قطعات بزرگ و سنگین با وزن بیش از 10 کیلوگرم استفاده می شود. این یک سیستم مدرن ذخیره سازی است که به خوبی با انواع کالاها سازگار است و دارای ضریب ایمنی بالا است. قفسه بار متوسط ​​شامل قاب های عمودی است که از پست هایی با سطح مقطع 55 × 40 میلی متر، ضخامت 2 میلی متر، مونتاژ شده توسط سیستم پروفیل های افقی و مورب به هم متصل شده اند.

ساختار قاب های ایمن امکان استفاده از این سیستم ذخیره سازی را برای چیدمان سیستم قفسه ای چند سطحی و چند طبقه با بار کلی بالای 7 تن فراهم می کند. سوراخ کردن پست سیستماتیک با فاصله 50 میلی متری فرصتی را برای اصلاح ارتفاع طبقات ذخیره سازی و همچنین نصب طیف گسترده ای از لوازم جانبی فراهم می کند که امکان ادغام این سیستم قفسه بندی با سایر انواع تجهیزات انبارداری را فراهم می کند.

عمق قفسه استاندارد از 600 تا 1600 میلی متر، فاصله ارتفاع ردیف می تواند 50 میلی متر و ارتفاع کل ساختار قفسه بندی می تواند به 9 متر برسد. طول یک بخش نیز می تواند به 3000 میلی متر برسد که امکان ذخیره سازی کالاهای بزرگ را بدون استفاده از قفسه های بار سنگین فراهم می کند.

قفسه های راک سبک

قفسه های سبک وزن سازه هایی هستند که اتصال قفسه ای مستقیم به قاب بدون تیر را دارند. چنین روش ایمن سازی باعث کاهش قابل توجه میزان فولاد استفاده شده بدون کوچکترین کاهش در ظرفیت باربری می شود. به عبارتی دیگر قفسه ها سبک می شوند، فشار کمتری بر روی زمین ایجاد می کنند و هزینه های کمتری برای حمل و نقل و نصب نیاز دارند؛ با این حال، آنها استحکام کافی را دارند.

بخش قفسه بار تا 5000 کیلوگرم و سطح ذخیره سازی تا 375 کیلوگرم را تحمل می کند. این قفسه های راک سبک در قفسه بندی انبارها متفاوت مثل قفسه بندی فروشگاه و جایی که کالاهای کوچک باید به صورت دستی ذخیره می شوند، طرفداران بسیاری دارند.

قفسه های سبک وزن به خوبی به عنوان گلدان خود نگهدار برای نیم طبقه های سبک وزن عمل می کنند. آنها به راحتی نصب می شوند. از جمله بر روی سکوهای باربر ساختمانی، در هنگام باز آرایی انبارها بدون مشارکت متخصصان سازنده متحرک هستند.

نتیجه گیری

واقعیت امروز، با رشد خرید آنلاین و نیاز به داشتن شبکه گسترده مراکز تدارکات و توزیع در سراسر کشور، بهینه سازی فضا یک امر کلیدی و مهم تلقی می شود. برای رفع این نیاز، سیستم های قفسه بندی پالت و راه حل های متفاوت در چیدمان کالاها می توان کمک بسیاری به کسب و کارهای متفاوت نماید.

در طول سال‌ها، بخش سیستم ذخیره سازی راک صنعتی از سیستم‌های قفسه‌بندی پالت قابل تنظیم به واقعیت فعلی با سیستم‌های همه‌کاره، پویا و سازگار با نیازهای هر کسب‌وکار پیشرفت کرده است. در اینجا به انواع مختلف قفسه بندی صنعتی راک اشاره کردیم.

برای خرید انواع قفسه انباری راک وارد سایت تک قفسه شده و سفارشات خود را ثبت نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های تماس 02165610032 و  02165610031 با ما در اتباط باشید.

قفسه بندی راک پالت

قفسه راک سنگین

قفسه راک صنعتی

تولید کننده قفسه فروشگاهی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

برای سفارش این محصول لطفا فرم زیر را پر کنید

× مشاوره خرید